Text Size

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ 2012-2013

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : 11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ : Καλογιάννη Αικατερίνη

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: Δασκάλα  ΠΕ 70

ΤΑΞΗ

 

ΣΤ ΄                 ΤΜΉΜΑ: 2

ΤΙΤΛΟΣ

 

 

« Ο Όμηρος»

ΘΕΜΑ

 

 

Προσωπικότητα της Μυκηναϊκής Εποχής

Πολιτιστικό πρόγραμμα

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ

ΣΤΟΧΩΝ

 

 

-         Να γνωρίσουν βιογραφικά στοιχεία του ποιητή.

-         Να κατανοήσουν τις έννοιες έπος και ραψωδία.

-         Να γνωρίσουν το πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής των επών.

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

 

 

Η υλοποίηση του προγράμματος θα λάβει χώρα καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικό έτους.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες.

Χρήση Υ/Η.

Οργάνωση και παρουσίαση θεατρικών δρώμενων.

Διαθεματική διερεύνηση του θέματος.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ –ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Παρουσίαση και επεξεργασία αποσπασμάτων από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, λογοτεχνικών κειμένων που σχετίζονται με αυτά, διερεύνηση δεδομένων για το ποιοι ήταν οι ραψωδοί μέσω διαφόρων ιστορικών πηγών. Παρουσίαση και ανάλυση της καθημερινότητας των ανθρώπων της εποχής. Κατασκευή κολάζ με εικόνες, αναπαραστάσεις προσώπων ή γεγονότων που αφηγούνται τα έπη. Δημιουργία γραπτών κειμένων διαλογικής μορφής ανάμεσα σε ήρωες και πρόσωπα των επών και απόδοσή τους με τη μορφή θεατρικών δρώμενων.

 

ΔΟΜΗ -ΣΥΝΘΕΣΗ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συγκέντρωση, ταξινόμηση, οργάνωση και επεξεργασία των διαφόρων επιμέρους  ενοτήτων σχετικών με το θέμα. Σύνθεση των στοιχείων σε πρόγραμμα υπολογιστών με τη μορφή powerpoint,

δημιουργία θεατρικών δρώμενων, κατασκευή αφισών.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

Πρόγραμμα power point

Αφίσες

Θεατρικά δρώμενα

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δημιουργία ερωτηματολόγιου

 

 

�d �������τενεργούν και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη.

Μοιράζονται εργασίες κατά ομάδες, αναλαμβάνουν ευθύνες, εκπονούν έρευνες, επεξεργάζονται τα στοιχεία, ομαδοποιούν και ανακοινώνουν τα’ αποτελέσματα.

Ασκούνται στη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου επικοινωνίας.

Προσεγγίζουν διαθεματικά την έρευνα.

Καλλιεργούν τη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ –ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

 

Τα δύο τμήματα μετά από συνεννόηση έρχονται σε επαφή με σχολεία από κάθε περιοχή της Ελλάδας.

Το υλικό καταγράφεται και ταξινομείται.

Οι ίδιοι οι μαθητές ερευνούν είτε από το διαδίκτυο είτε από τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τα συνεργαζόμενα σχολεία, τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής διεπιστημονικά και διαθεματικά.

 

ΔΟΜΗ -ΣΥΝΘΕΣΗ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

Ανάδειξη του θέματος από τους μαθητές

Project

Ομαδοσυνεργατική

Διερευνητική - Ανακαλυπτική μάθηση

Διαθεματική προσέγγιση

 

 

 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα παρουσιάσουν Έκθεση με το υλικό που συγκέντρωσαν οι ίδιοι αλλά και αυτό που έλαβαν από τους συμμαθητές τους απ’ όλη την Ελλάδα (φωτογραφίες, video, ηλεκτρονικό υλικό, προϊόντα, γεύσεις κ.λπ.), παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

 

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Αυτοαξιολόγηση

Αξιολόγηση αποτελέσματος