Text Size

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ 2012-2013

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : 11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ :

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ - ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ ΠΟΛΥΖΩΗΣ 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΕ 70

ΤΑΞΗ

 

E1 - Ε2

ΤΙΤΛΟΣ

 

Το ρέμα της Πικροδάφνης, ένας πνεύμονας ζωής για την πόλη μας

ΘΕΜΑ

 

 

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ

ΣΤΟΧΩΝ

 

Οι μαθητές

  • Να εξοικειωθούν με τον χώρο.
  • Να συγκεντρώσουν πληροφορίες, να καταγράψουν, να δημοσιοποιήσουν.
  • Να διαπιστώσουν τις αλλαγές και να εντοπίσουν τα προβλήματα.
  • να ευαισθητοποιηθούν σε μια πτυχή της ζωής της πόλης τους.
  • να νιώσουν το περιβάλλον ως κάτι ζωντανό που ζει μαζί τους.
  • να ανακαλύψουν την αλληλεξάρτηση ανθρώπου και περιβάλλοντος.
  • να προτείνουν λύσεις για τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα του ρέματος και κατ’ επέκταση της πόλης τους.
  • Να αναλάβουν ρόλους ενεργού πολίτη διεκδικώντας το περιβάλλον ως δική τους κληρονομιά.

 

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

 

 

 

Όλο το διδακτικό έτος

 

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Παρατήρηση του ρέματος με επισκέψεις σε επίκαιρα σημεία του.

Ανακάλυψη της χλωρίδας και πανίδας.

Ανακάλυψη των προβλημάτων ρύπανσης αλλά και τρόπων ανάδειξής τους, ώστε να ληφθούν μέτρα.

Συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.

Διατύπωση προτάσεων.

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ –ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

 

Επίσκεψη στο χώρο κατά εποχές.

Εργασία στο πεδίο : καταγραφή χλωρίδας και πανίδας.

Δειγματοληψία και Ανάλυση των υδάτων.

Φωτογραφική αποτύπωση του ρέματος (ανθρώπινη παρέμβαση, φυσικό περιβάλλον).

Αναζήτηση των πηγών ρύπανσης.

Αλληλεπίδραση κατοίκων – φυσικού περιβάλλοντος.

Ερωτηματολόγιο σχετικό με το ρέμα.

Καταγραφή και επεξεργασία απόψεων.

Ιστορική διαδρομή και εξέλιξη του ρέματος.

Μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία του από επίσημους φορείς.

Προτάσεις – Δράσεις Μ.Κ.Ο.

Προτάσεις των μαθητών για την ανάδειξη και σωτηρία του χώρου.

Επικοινωνία της τάξης με αντίστοιχες τάξεις σχολείων του Παλ. Φαλήρου με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών της περιοχής και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος.

Σχολική ημερίδα με έκθεση φωτογραφίας και παρουσίαση του σχετικού υλικού.

 

ΔΟΜΗ -ΣΥΝΘΕΣΗ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

Ανάδειξη του θέματος από τους μαθητές

Εργασία στο πεδίο – Βιωματική μάθηση

Project

Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος

Ανακαλυπτική μάθηση

Διαθεματική προσέγγιση

Αυτενέργεια – Αυτορρύθμιση

Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων

Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης

 

 

 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις δράσεις τους στο σχολικό περιβάλλον, την ιστοσελίδα της τάξης, στα όμορα σχολεία, στο Δήμο και τους εμπλεκόμενους φορείς.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

 

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Αυτοαξιολόγηση

Αξιολόγηση αποτελέσματος