Text Size

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ 2012-2013

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : 11o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ :

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ - ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ ΠΟΛΥΖΩΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΕ 70

ΤΑΞΗ

 

Ε1 - Ε2

ΤΙΤΛΟΣ

 

Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα

ΘΕΜΑ

 

 

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ

ΣΤΟΧΩΝ

 

Οι μαθητές

  • Να αξιοποιήσουν προϋπάρχουσες γνώσεις.
  • Να ανακαλύψουν τη νέα γνώση μέσα από έρευνα και συγκέντρωση πληροφοριών.
  • Να καταγράψουν, να ομαδοποιήσουν, να αξιολογήσουν τις νέες γνώσεις, να τις επεξεργαστούν, και στη συνέχεια να τις δημοσιοποιήσουν.
  • Να κατανοήσουν  την αλληλεξάρτηση ανθρώπου και περιβάλλοντος.
  • Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα.
  • Να οργανώσουν τη δράση καλώντας τους να στείλουν υλικό που να αναδεικνύει τον τόπο τους
  • Να  ερμηνεύσουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες ως διαδικασίες ένταξης ή και παρέμβασης στο περιβάλλον του τόπου.
  • Να μελετήσουν την τοπική ιστορία.
  • Να γνωρίσουν ήθη, έθιμα και παραδόσεις.
  • Να μάθουν μέσα από τις αισθήσεις: να ακούσουν τις μουσικές, να γευτούν  παραδοσιακές συνταγές.
  • Να έρθουν σε επαφή με τα μουσικά ακούσματα και τις τοπικές παραδόσεις.
  • Να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους.
  • Να προσεγγίσουν το αντικείμενό τους διαθεματικά.
  • Να καλλιεργήσουν τη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας.
  • Να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες.
  • Να αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση, μέσα από το ρόλο του ενεργού πολίτη.
  • Να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.
  • Να αγαπήσουν μέσα από τη γνώση την Ελλάδα και τους κατοίκους της.

 

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

 

 

 

Όλο το διδακτικό έτος

 

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Οι μαθητές παίρνουν πρωτοβουλίες αυτενεργούν και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη.

Μοιράζονται εργασίες κατά ομάδες, αναλαμβάνουν ευθύνες, εκπονούν έρευνες, επεξεργάζονται τα στοιχεία, ομαδοποιούν και ανακοινώνουν τα’ αποτελέσματα.

Ασκούνται στη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου επικοινωνίας.

Προσεγγίζουν διαθεματικά την έρευνα.

Καλλιεργούν τη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ –ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

 

Τα δύο τμήματα μετά από συνεννόηση έρχονται σε επαφή με σχολεία από κάθε περιοχή της Ελλάδας.

Το υλικό καταγράφεται και ταξινομείται.

Οι ίδιοι οι μαθητές ερευνούν είτε από το διαδίκτυο είτε από τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τα συνεργαζόμενα σχολεία, τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής διεπιστημονικά και διαθεματικά.

 

ΔΟΜΗ -ΣΥΝΘΕΣΗ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

Ανάδειξη του θέματος από τους μαθητές

Project

Ομαδοσυνεργατική

Διερευνητική - Ανακαλυπτική μάθηση

Διαθεματική προσέγγιση

 

 

 

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα παρουσιάσουν Έκθεση με το υλικό που συγκέντρωσαν οι ίδιοι αλλά και αυτό που έλαβαν από τους συμμαθητές τους απ’ όλη την Ελλάδα (φωτογραφίες, video, ηλεκτρονικό υλικό, προϊόντα, γεύσεις κ.λπ.), παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

 

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Αυτοαξιολόγηση

Αξιολόγηση αποτελέσματος