Text Size

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ 2012-2013

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : 11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ : Περρή Σοφία – Ξυνιά Θεανώ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ:  Δασκάλες  ΠΕ 70

ΤΑΞΗ

 

Γ΄ 1  , Γ΄ 2

ΤΙΤΛΟΣ

 

 

«Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

ΘΕΜΑ

 

 

 

«Περιβαλλοντική εκπαίδευση – Κυκλοφοριακή αγωγή»

ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ

ΣΤΟΧΩΝ

 

 

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

-          Να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες αυτοκινήτων.

-          Να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα της κυκλοφορίας.

-          Να ξεχωρίσουν τις θετικές παρεμβάσεις καθώς και τους κινδύνους που δημιουργεί η έλλειψή τους. (διαβάσεις, σήματα, φανάρια, τροχονόμοι).

-          Να βρίσκουν λύσεις σε πραγματικές συνθήκες στην καθημερινότητά τους.

-          Να ευαισθητοποιηθούν και να προβληματιστούν σε μια ασφαλή μορφή κυκλοφορίας.

  1. Μαθαίνω τους κανόνες καλής συμπεριφοράς στο δρόμο.
  2. Μαθαίνω τους βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ.
  3. Μαθαίνω τα σήματα της Τροχαίας και τις πινακίδες Αναγγελίας Κινδύνου.
  4. Βλέπω και ακούω στο δρόμο.
  5. Περνώ με ασφάλεια χρησιμοποιώντας τη διάβαση πεζών.
  6. Περνώ με ασφάλεια χρησιμοποιώντας τα φανάρια.
  7. Το πεζοδρόμιο και εγώ.
  8. Κυκλοφορώ με ποδήλατο.
  9. Η σωστή θέση στο αυτοκίνητο.
  10. Επιβιβάζομαι και αποβιβάζομαι με ασφάλεια από το αυτοκίνητο.
  11. Χρησιμοποιώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  12. Αναγνωρίζω τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
  13. Μαθαίνω το ρόλο του Τροχονόμου.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

 

 

 

Διάρκεια υλοποίησης 3 μήνες.

15-10-2012 έως 21-1-2013

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

   Η προσέγγιση θα γίνει με τη μέθοδο project. Για την καλύτερη διεξαγωγή  του οι μαθητές θα χωριστούν σε 4 ομάδες των 4-5 παιδιών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ –ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

  1. Επίσκεψη στο «Πρότυπο Κέντρο Κυκλοφοριακής Αγωγής» στην περιοχή της Αργυρούπολης. (θεωρητική προσέγγιση, παιχνίδια σε Η/Υ, έντυπο)
  2. Πρόσκληση σε αξιωματικό της Τροχαίας Καλλιθέας
  3. Πρόσκληση σε εκπαιδευτή Σχολής Οδηγών
  4. Χρησιμοποίηση του έντυπου υλικού του άλμπουμ «Ο δρόμος κι εγώ» της αυτοκινητοβιομηχανίας RENAULT.
  5. Ζωγραφική απεικόνιση του «Σταμάτη» και του «Γρηγόρη»
  6. Σχηματική αναπαράσταση σημάτων και πινακίδων με χαρτόνι και κόλλες γλασέ
  7. Παιχνίδι στην αυλή του σχολείου
  8. Δημιουργία παραμυθιού ή διηγήματος, που θα γραφτεί με συνεργασία δασκάλων και μαθητικών ομάδων

Π.χ. «Το δακρυσμένο ΣΤΟΠ»

       9. Έμμετροι στίχοι που μπορούν να χορογραφηθούν και να

           αποδοθούν από τα παιδιά. Π.χ. «Πράσινο, κόκκινο, πορτοκαλί»

ΔΟΜΗ -ΣΥΝΘΕΣΗ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

   Το θέμα διακτινίζεται στα μαθήματα:

  1. Γλώσσα (με γλωσσικές ασκήσεις, λεξιλόγιο, συνώνυμα, ακροστιχίδες, γραπτή αποτύπωση των γνώσεων και των εμπειριών των παιδιών)                                                             

Βοηθητικό βιβλίο: «Κυκλοφοριακή αγωγή» της Βασιλικής Δεμάγκου, Σχ. Συμβ.

  1. Μαθηματικά (γεωμετρικά  σχήματα)
  2. Μελέτη Περιβάλλοντος (ενότητες 1,3)
  3. Αισθητική Αγωγή -  Εικαστικά
  4. Θεατρική Αγωγή (δραματοποίηση του παραμυθιού ή του διηγήματος)
  5. Φυσική Αγωγή

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

   Η παρουσίαση του προγράμματος περιλαμβάνει:

  1. Κριτήρια επιλογής του θέματος
  2. Σκοπό και στόχους
  3. Μεθοδολογία
  4. Χρονοδιάγραμμα του προγράμματος
  5. Διακτινισμός του προγράμματος
  6. Αξιολόγηση του προγράμματος
  7. Σύνταξη μικρού έγχρωμου εντύπου

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  1. Διάλογος με τα παιδιά για τον τρόπο προσέγγισης του θέματος (συναισθήματα, σχολιασμοί)
  2. Πιθανόν σύνταξη σχετικού Ερωτηματολογίου